.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

محمدحسین فلاح‌مهرآبادی درباره آخرین وضعیت کارآزمایی بالینی واکسن «رازی کووپارس» گفت: دوز اول و دوم واکسن به تمام ۱۳۳ نفر داوطلب فاز نخست تزریق شده و ۲۸ نفر از داوطلبان نیز نوبت سوم واکسن یعنی دوز استنشاقی را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: به لحاظ ایمنی، روند خوبی که تاکنون از این واکسن گزارش شده در ادامه نیز مشاهده شده و فقط عارضه‌هایی خفیف مانند درد مختصر محل تزریق یا کمی سردرد بوده و خوشبختانه از نظر آنزیم‌های کبدی مشکل خاصی اتفاق نیفتاده است.

سخنگوی پروژه واکسن «رازی کووپارس» همچنین با بیان این که امروز چهارشنبه جلسه بررسی و ارزیابی ایمنی زایی واکسن برای آغاز فاز دوم کارآزمایی برگزار می‌شود، اضافه کرد: نتایج ایمنی‌زایی واکسن پس از این نشست اعلام خواهد شد، گرچه مشاهدات و گزارش‌ها تاکنون، حاکی از ایمنی‌زایی مورد انتظار و خیلی خوب واکسن «کووپارس» است.

فلاح‌مهرآبادی افزود: با توجه به این که فاز یک بالینی واکسن کرونای موسسه رازی، در دوزهای ۵، ۱۰ و ۲۰ میکروگرم در ۲۰۰ میکرولیتر انجام گرفته، دوز مناسب به لحاظ میزان اثربخشی و دوز موثر برای ادامه کارآزمایی بالینی نیز پس از این جلسه مشخص خواهد شد.

سخنگوی پروژه واکسن رازی کووپارس از ثبت‌نام بیش از ۶۸۰۰ نفر تا روز گذشته برای مجموع هر دو فاز خبر داد و گفت: در فاز یک ۷۰۰ نفر غربالگری شدند و برای فاز دوم نیز تاکنون حدود ۳۰۰ نفر غربالگری شده‌اند که بلافاصله پس از دریافت مجوزهای شروع فاز دو، تزریق واکسن به این داوطلبان آغاز می‌شود.

دکتر فلاح‌مهرآبادی همچنین تاکید کرد: واکسن رازی کووپارس فقط در صورتی تولید انبوه خواهد شد که تمام مراحل بالینی و فاز سوم را به طور کامل و با موفقیت پشت سر بگذارد.



:: بازدید از این مطلب : 387
|
امتیاز مطلب : 69
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
ن : مجله زندگی
ت : پنج شنبه 16 ارديبهشت 1400
.

 

سالانه مقادیری در بودجه برای واردات دارو و مواد اولیه اختصاص می یابد که در بودجه سال جاری 2.5 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی برای واردات تخصیص یافت و با توجه به مساله کرونا این بودجه به 3.5 میلیارد دلار افزایش یافته که البته هنوز این ارقام به صورت کامل تامین نشده است، بنابراین ما هم در تخصیص، هم تامین و هم در زمینه نقل و انتقالات مالی دچار مشکل هستیم. وی با بیان اینکه طی یک الی دو روز آینده این تاییدیه نهایی می شود، عنوان کرد: این شرکتها میزان تولید را که انستیتو پاستور تایید کرده کامل کردند و تنها منتظر تایید و مجوز فروش هستند. بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی باسکول با هدف دسترسی مستقیم به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و معرفی بهترین تولیدکنندگان محصولات ایرانی شروع به کار کرده است. رئیس هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی گفت: واکسیناسیون در کشور ما به صورت رایگان است و قرار هم نیست هزینه ای دریافت شود اما ممکن است متناسب با توان مالی دولت، تغییراتی در این خصوص رخ دهد. مسیر واردات مواد اولیه دارویی از هند تقریبا بسته شده است و شرایط واردات مواد اولیه از چین هم چندان مناسب نیست.

تأمین داروهای دیابتی به یکی از مهمترین چالشهای این بیماران تبدیل شده است که این روزها داروی دیابتی کمیاب و تنها در برخی از داروخانههای به فروش میرسد. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یکی از فعالان صنعت تولید دارو در کشور در جلسه اخیر هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به کمبود ذخایر دارویی کشور و کاهش بی سابقه ذخایر دارویی اشاره کرد و در این رابطه مطرح کرد که نه تنها دو نرخی بودن ارز برای واردات دارو و موضوعات مربوط به سوبسید، فساد و نظارت های حاکم بر این حوزه دست و پاگیر شده است، بلکه کمبود منابع ارز 4200 تومانی برای واردات دارو، شرکتهای داروسازی را دچار چالش کرده است. هدف اصلی این اداره حمایت از تولید داخل و نظارت بر کیفیت مناسب همچنین مدیریت واردات مواد اولیه و ایجاد بانک اطلاعاتی در خصوص تولید و واردات مواد اولیه دارویی در کشور می باشد. سورنا ستاری روز سه شنبه در مراسم رونمایی از فرآورده ها و دانش فنی محصولات زیست فناوری دو شتابدهنده دانش بنیان در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: در حال حاضر بیش از یک میلیارد دلار واردات مواد اولیه دارویی در کشور داریم که بسیاری از آنها در داخل قابل ساخت است. 

در گذشته تنها داروهای موجود از گیاهان و حیوانات گرفته می شد. شرکت داروسازی دانا (سهامی عام) پس از احراز کلیه شرایط پذیرش به عنوان دویست و سی و نهمین نماد معاملاتی(شصت و نهمین شرکت در بازار اول) در فهرست نرخهای فرابورس ایران درج شد. در حال حاضر با همکاری مرکز بین المللی تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران جهت بررسی امکان تولید داروهای بیولوژیکی با استفاده از فرآیند جدید مالکیت فکری گروه دارویی آوه سینا در رابطه با ایزوله کردن مونوکلونال آنتی بادیها است که منجر به کاهش چشمگیر هزینه مورد مصرف در انواع بیماری ها خواهد شد. در واقع باید گفت که نه تنها هیچ ضریبی از خطا و ناخالصی در خصوص خرید مواد اولیه دارویی و پزشکی پذیرفته نیست، بلکه هر مشکلی در این حوزه می تواند پیگیری های قضایی جدی داشته و مشکلات زیادی را برای واحد تولیدکننده مواد اولیه و همین طور کارخانه ها و شرکت های سازنده محصولات دارویی و پزشکی ایجاد کند. هدف نهایی از نگاه مسئولین این است که در آیندهای نه چندان دور ایران به عنوان صادرکننده عمده در این زمینه شناخته شود. به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،محمد عزیز محمدی مدیرعامل شرکت دانشبنیان فناوران دارویی حکیم، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری در حوزههای مهم مانند دارو طرحهای منتخب و اساسی را مورد حمایت ویژه قرار میدهد.

سورنا ستاری در این مراسم، با اشاره به واردات یک میلیارد دلاری مواد اولیه دارویی به کشور، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از یک سال و نیم گذشته به حوزه تولید داخلی محصولاتی که واردات آنها بیش از ۲ میلیون دلار است ورود کرده و در تلاش است این کار را با کمک فناوران داخلی انجام دهد. دبیر علمی کمیته مبارزه با کرونا با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت کمیته ای در انستیتوپاستور را مرجع تایید کیتها قرار داده است، ادامه داد: اگر این کمیته کیتها را تایید کند شرکتها میتوانند مجوز فروش را از اداره کل تجهیزات پزشکی دریافت و به آزمایشگاههای مرجع مورد تایید واگذار کنند. شانه ساز همچنین ادامه داد: نظارت بر قیمت مواد اولیه دارو چند سالی به خود تولید کنندگان سپرده شده بود اما در حال حاضر برنامه ما این است که قیمت گذاری باید در چارچوب صحیح انجام شود. قانعی در خصوص تولید دارو و ورود شرکتهای دانش بنیان به این عرصه خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکتهای دانش بنیانی هستند که تحقیق و توسعه روی ماده موثره داروی درمان کرونا را آغاز کرده اند.

اطلاعات بیشتر:

https://irchem.ir/pharmaceutical/



:: بازدید از این مطلب : 6805
|
امتیاز مطلب : 92
|
تعداد امتیازدهندگان : 32
|
مجموع امتیاز : 32
ن : مجله زندگی
ت : پنج شنبه 16 ارديبهشت 1400
.

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی