.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

متن آهنگ دلم پیشته مهدی جهانی

سلام اِی غـــــــــریبه حالـــــت رو به راهه

میدونی تو چِشـــــــــمات پر از نور ماهه

دارم خــــــــاطراتو میدم دـســــــت بــــــــارون

چه ـعـــــــطر عــــــــجیبی پیچـــــــــیده تو ایــــــــوـون

از این راه دورم دلــــــم پیشــــــــته

سنگ صــــــــبورم دلم پیشته

با ایــــــنکه ????جلو چشم این آدما???? شکـــــــــسته ????غرورم دلــــــــم پیشته

از این راه دورم???? دلم پیشــــــــته سنگ???? صبورم دلم پیـــــــــشته

با اینــــــکه جلو چشــــــــم این آدما ????شکــــــــــسته غرورم دلم???? پیــــــشته

بِکِــــــــش♩♪ روتو امــــــــشب هوا سَرد????ه آخه

یکی توی♩♪ خوابــــــــش موهـــــاتو ????میبافه

خدارو چه دیـــــــــدی ♩♪شاید جــــــــاده ????باشه

میـــــــــای سمت خونــــــــه حالم♩♪ رو ????به راه شه

هنوزم همونی همونـــــــــــقدر♩♪ قشنگ

هنوزم همـــــــوـنقدر ????دلم میشه♩♪ تنگ

واســــــــت???? گل خریدم شاید♩♪ اومدی

مثـــــــل???? اون قدیمـــــــــا که ♩♪زنگ میزدی

از این راه دورم دلــــــم پیشــــــــته

سنگ صــــــــبورم دلم پیشته

با ایــــــنکه ????جلو چشم این آدما???? شکـــــــــسته ????غرورم دلــــــــم پیشته

از این راه دورم???? دلم پیشــــــــته سنگ???? صبورم دلم پیـــــــــشته

با اینــــــکه جلو چشــــــــم این آدما ????شکــــــــــسته غرورم دلم???? پیــــــشته

آهنگ جدید مهدی جهانی به نام «دلم پیشته»



:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
ن : مجله زندگی
ت : چهار شنبه 26 بهمن 1401
.

برای افرادی که به پوست خود اهمیت می دهند و همیشه سعی در مراقبت و محافظت از آن دارند، اطمینان از نحوه انجام کار و روش های مربوط به آن بسیار مهم است، بنابراین بهتر است مراحل پاکسازی پوست را برای مشتریان خود توضیح دهید. برای این کار از تجربه عملی و آموزش تمیز کردن صورت در آرایشگاه استفاده کنید. مراحل پاکسازی پوست صورت به شرح زیر است:


سطح آمادگی

بسته به نوع بسته ای که فرد انتخاب می کند، اولین مرحله آماده سازی پوست برای پاکسازی است. در این مرحله ابتدا باید به فرد مشاوره های لازم داده شود و سوالاتی مانند سابقه پزشکی، نوع داروی مصرفی، میزان آب نوشیدنی در طول روز، شرایط کاری، رژیم غذایی، فعالیت بدنی و غیره از او پرسیده شود.


دانستن سبک زندگی فرد به شما کمک می کند تا مناسب ترین اقدامات را برای پاکسازی پوست خود انجام دهید. پتوی یکبار مصرف را عوض کرده و روی تخت قرار دهید، برای جمع کردن موها از هدبند استفاده کنید، صورت را از آرایش، مرطوب کننده یا ضد آفتاب و غیره پاک کنید. تمامی این نکات در آموزش پاکسازی صورت در آرایشگاه برای شما توضیح داده خواهد شد.


مرحله برای تعیین نوع پوست و بررسی ویژگی های آن
در این مرحله باید پوست مشتری را با دقت و بر اساس دانش و تجربه خود بررسی کنید. اهمیت این مرحله در این است که سطح تشخیص شما تعیین کننده نوع بسته بندی و محصولی است که برای تمیز کردن استفاده می شود. بنابراین، پس از بررسی و شناخت نوع پوست خود، بسته مناسب را برای شروع انتخاب کنید.


مرحله تزریق پوست صورت
از ابزار بخار برای باز کردن منافذ و آماده سازی پوست برای جذب موثر عوامل پاک کننده استفاده کنید. به آرام شدن پوست، باز کردن منافذ و از بین بردن جوش های سر سیاه کمک می کند. باید بدانید که بخور برای افرادی که پوست حساسی دارند مناسب نیست.
برای این افراد بهتر است از این مرحله پرهیز کنند یا در مکانی ساده و در زمان کمتری انجام دهند. در عین حال با توجه به آموزش پاکسازی صورت در آرایشگاه ها برای افزایش تاثیر فاز بخور پوست می توان از انواع میوه ها و برگ های گیاهان مانند خیار استفاده کرد.
برای این کار کافی است این محصولات را در مخزن آب دستگاه قرار دهید تا با بازکردن و پاکسازی منافذ از مزایای آن ها بهره مند شوید. با کمک به افزایش گردش خون در زیر پوست، آبرسانی، روشن، شاداب و شفاف کردن پوست از دیگر مزایای استفاده از کندر برای پاکسازی پوست است.


مرحله لایه برداری یک اسکراب پوست است
این مرحله در نتیجه کار شما بسیار موثر است از دو روش جذب پوستی می توان استفاده کرد: جذب فیزیکی یا شیمیایی هر کدام به ترجیح مشتری، بسته بندی متناسب با پوست و هزینه عمل بستگی دارد دانستن بهترین روش لایه برداری برای هر نوع پوست به بهترین وجه در آموزش پاکسازی صورت سالنی توضیح داده شده است.
برای لایه برداری شیمیایی از کرم ها و مواد مخصوص استفاده می شود. این مواد با عملکرد آنزیمی خود به حذف سلول های مرده و منافذ پوست کمک می کنند. برای اینکه مرحله لایه برداری درست انجام شود، ابتدا یک اسکراب مناسب را روی پوست خود بمالید و آن را کاملا ماساژ دهید.

سپس اسکراب روی پوست را با پدهای مخصوص پاک کنید. در برخی موارد، طبق تشخیص متخصصان زیبایی و بهداشت، در این مرحله از ماسک‌های زغالی مختلفی مانند ماسک‌های سرسیاه یا لایه بردار برای از بین بردن لکه‌های تیره استفاده می‌شود. https://fatemehhabashi.com/


مراحل حذف نقاط سیاه
جوش های سرسیاه زمانی ظاهر می شوند که کثیفی و آلودگی به عمق منافذ نفوذ کرده و باقی می مانند. هنگام تمیز کردن پوست، بهترین فرصت برای تخلیه این نوع جوش ها فراهم است. برای این منظور می‌توانید از انواع ماسک‌ها استفاده کنید و یا بسته به تمرین تمیز کردن صورت در آرایشگاه، می‌توانید آکنه را از بین ببرید و منافذ عمیق را با فشار دادن صحیح محل جوش‌ها پاک کنید.


مرحله ماساژ پوست
پس از انجام تمامی مراحل برای باز کردن منافذ و از بین بردن انواع آلودگی ها و چربی های اضافی از سطح و عمق پوست، از ماساژ برای آرامش، ریلکس کردن و آرامش پوست استفاده کنید. ماساژ، نرم کننده و استفاده از ضربه های کوچک روی پوست باعث افزایش جریان خون و تضمین سلامت و درخشندگی پوست می شود.


سطح نهایی
برای پاکسازی کامل پوست بهتر است از ماسک ملایم و مناسب پوست فرد استفاده کنید. بعد از این کار مقداری کرم ضد آفتاب روی پوست بمالید. از آنجایی که لایه برداری و پاکسازی پوست را حساس کرده است، بدون کرم ضد آفتاب زیر آفتاب نروید.


بایدها و نبایدها برای آموزش آرایش صورت در آرایشگاه
دانستن بایدها و نبایدهای مهم راه خوبی برای تمیز کردن پوستتان است. توجه به این اصول در افزایش راندمان کاری و رضایت مشتری بسیار مفید است. در این بخش به توضیح برخی از حقایق مهم می پردازیم.


برای شستن صورت مشتری از آب با دمای مناسب استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که همیشه از آب گرم استفاده کنید. آب گرم این توانایی را دارد که عملکرد سد را با التهاب و تحریک پوست مختل کند. همچنین آب سرد اثرات نرم کنندگی لازم برای پاکسازی کامل آرایش و آلودگی ها را نخواهد داشت.


محصولات، اسکراب ها و اسکراب ها را با دقت انتخاب کنید. توجه داشته باشید که نباید از محصول خاصی برای انواع پوست استفاده کنید. شناخت تفاوت در انواع پوست و استفاده از محصولات سازگار با آنها مهمترین قدم در دستیابی به پاکسازی بهینه است. این نکات در آموزش پاکسازی صورت در آرایشگاه نیز گنجانده شده است.


از مصرف محصولات اسیدی خودداری کنید. استفاده از لایه‌بردارها و اسکراب‌های حاوی اسید سالیسیلیک نه تنها نیاز به لایه‌برداری را از بین می‌برد، بلکه به پوست شما کمک می‌کند تا گردش سلولی را افزایش دهد، از تولید بیش از حد سبوم جلوگیری کند و به پوستی شفاف‌تر دست یابد. استفاده از تونر هنگام پاکسازی نیز یک راه عالی برای مشاهده اثرات روشن کنندگی است.
قبل از اسکراب پوست را تمیز کنید. باید بدانید که پاکسازی پوست باید در اولویت باشد. این در مورد از بین بردن ناخالصی ها و چربی اضافی از روی پوست است و پس از آن سلول های تازه و زیبای پوست با یک لایه بردار آشکار می شوند. آموزش فیشیال صورت در تهران


به بخش زمان توجه کنید. در مورد پاکسازی صورت در آرایشگاه، باید بدانید برای هر مرحله از کار و برای هر نوع پوست چه مقدار زمان برای هر محصول صرف کنید. شما کیفیت کار خود را فدا نمی کنید و در تمیز کردن عجله نکنید.



:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
ن : مجله زندگی
ت : چهار شنبه 26 بهمن 1401
.

امروزه استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی ترند شده است و تاکنون ابزارهای مختلفی برای آن ساخته شده‌اند. این موضوع باعث شد تا در این مقاله بخواهیم یک نگاه جامع به این مبحث داشته باشیم و کمی اطلاعات خود را در آن بیشتر کنیم. سعی شده است تا در این مقاله، با تعاریف و داده‌های کلی در زمینه Artificial Intelligence مطالب مفیدی بیان شود تا بتوانید درک درستی از این تکنولوژی مدرن داشته باشید و از ظرفیت‌ها، کاربردها و استفاده‌ای که در صنایع مختلف می‌شود، آگاه شوید.

 

هوش مصنوعی چیست؟
در قدم اول ابتدا می‌خواهیم به معرفی هوش مصنوعی بپردازیم که می‌تواند سوال بسیاری از افراد باشد. در این خصوص باید گفت هوش ماشینی یا مصنوعی، یک توانایی است که از جانب بشر به رایانه دیجیتال یا ربات کنترل شده توسط رایانه ارائه می‌شود تا از آن برای انجام وظایفی که معمولا با پردازش‌ها و توانایی‌های این ربات‌ها سازگار هستند، استفاده گردد. Artificial Intelligence در ابعاد پیشرفته، موجودی است که توسط انسان ساخته شده و قادر است وظایفی که به آن محول می‌کنید را بدون دستور صریح انجام دهد. این کار تا حد زیادی به خاطر داده‌ها و الگوریتم یادگیری نرم افزار آن است که موجب خواهد شد تا این وسیله، قادر به تفکر و عمل عقلانی و انسانی باشد.

اگر بخواهیم کمی تخصصی‌تر به این موضوع نگاهی بیندازیم، می‌توان گفت هوش ماشینی مجموعه‌ای از الگوریتم‌ها می‌باشد که می‌توانند نتایجی را بدون نیاز به دستور صریح برای انجام این کار تولید کنند. شبیه سازی عملکرد این مدل سیستم‌ها برای یادگیری و تقلید از اعمال انسان‌ها می‌باشد که به آنها توانایی یادگیری با ارائه نمونه اطلاعات داده شده است.

یکی از مسائل مهمی‌ که در مورد این تکنولوژی وجود دارد، اثر گذاری رشد آن بر زندگی انسان‌ها است که باعث خواهد شد تا تاثیر زیادی بر کیفیت زندگی ما بگذارد. به همین خاطر مهم است که در رابطه با چنین علومی، یکسری اطلاعات کلی بدست آوریم تا بتواند دید ما را از آینده، فرصت‌ها و خطرات آن آگاه کند. با این مقدمه با ما باشید تا کمی بیشتر راجع به این موضوع صحبت کنیم.

چگونه هوش مصنوعی کار می‌ کند؟
دومین پرسش مهمی که لازم است درباره آن اطلاعاتی را جمع آوری کرده و راجع به آن صحبت کنیم، نحوه کارکرد هوش مصنوعی است. برای آنکه بتوانید به نحوه کارکرد این نوع پلتفرم پی ببرید، لازم است چند بستر آن را بیاموزید که به شما کمک می‌کند تا درک کنید این تکنولوژی چگونه کار می‌کند. این موارد عبارتند از:

 

آشنایی با زیر شاخه های هوش مصنوعی
ماشین لرنینگ: این تکنولوژی می‌تواند به ماشین‌ها توانایی استنتاج و تصمیم گیری را براساس داده‌ها و تجربیات گذشته بدهد. شما می‌توانید به کمک آن، الگوها را شناسایی کرده و تجزیه و تحلیل کنید. ماشین می‌تواند با این فناوری، این الگوها را شناسایی کرده و داده‌های گذشته را تجزیه و تحلیل کند تا در نهایت بتواند به یک نتیجه گیری احتمالی بدون نیاز به دخالت دادن تجربه انسانی برسد.
یادگیری عمیق: این علم به عنوان یک روش منشعب از ماشین لرنینگ است که می‌تواند به ماشین بیاموزد تا ورودی‌ها را از طریق لایه‌ها پردازش کرده و نتیجه را طبقه بندی، استنتاج و پیش بینی نماید. به عبارت دیگر، مجموعه‌هایی از الگوریتم‌هایی می‌باشد که مغز انسان‌ها را شبیه سازی می‌کند.
شبکه عصبی: به این مورد نیز مجموعه‌ای از الگوریتم‌ها می‌گویند که می‌تواند مانند سلول‌های عصبی انسان‌ها کار کرده و با درک رابطه بین متغیر‌ها و تصویرسازی از آنها، مانند مغز انسان، آنها را پردازش نماید.
پردازش زبان طبیعی: این علم که با عنوان NPL نیز شناخته می‌شود، شاخه‌ای از هوش مصنوعی بوده و می‌تواند به آن برای خواندن، درک و تفسیر زبان توسط ماشین کمک کند. در نتیجه یک ماشین درک می‌کند که کاربر قصد دارد با آن ارتباط برقرار کند و مطابق با آن پاسخ می‌دهد.
بینایی کامپیوتر: الگوریتم‌های بینایی کامپیوتری سعی می‌کنند با تجزیه یک تصویر و مطالعه قسمت‌های مختلف جسم، یک تصویر را درک کنند. این کار به ماشین کمک می‌کند تا مجموعه‌ای از تصاویر را طبقه بندی کرده و از آنها بیاموزد. مثلا زمانی که هوش مصنوعی ماشین شما هزاران نمونه تصویر از یک حیوان را در پایگاه داده خود ذخیره داشته باشد، به سرعت می‌تواند بر اساس مشاهدات قبلی، تصمیم خروجی بهتری گرفته و آن حیوان را دقیق‌تر شناسایی کند.
رایانش شناختی: در این زیر شاخه، الگوریتم‌های رایانش یا محاسبات شناختی سعی می‌کنند با تجزیه و تحلیل متن، گفتار، تصاویر و اشیاء به روشی که انسان انجام می‌دهد و سعی می‌کند خروجی مورد نظر را بدهد، مغز انسان را تقلید کند.


انواع هوش مصنوعی چیست؟
اما انواع مدل‌های مختلف هوش مصنوعی چیست؟ موجودیت‌های مختلف هوش ماشینی برای اهداف متفاوتی ساخته می‌شوند و به همین دلیل است که متفاوت هستند. به طور کلی می‌توان به 3 نوع مختلف از این نوع تکنولوژی اشاره کرد که به شرح زیر می‌باشند:

Artificial Narrow Intelligence یا هوش مصنوعی محدود: این مدل از هوش ماشینی به عنوان رایج‌ترین شکل هوش مصنوعی هستند که تنها برای یک کار خاص طراحی شده و استفاده می‌شوند. به همین خاطر به آنها این نام داده شده است. جالب است بدانید این مدل از AIها می‌توانند در زمینه‌های بسیار خاص به عملکرد انسان نزدیک شوند و حتی در بسیاری از موارد از آنها پیشی بگیرند. با این حال باید بدانید که از آن در شرایط خاص و کنترل شده استفاده می‌شود تا نتایج مناسبی ارائه نماید.
Artificial General Intelligence یا هوش مصنوعی عمومی: اگر بخواهیم جنبه‌ای از هوش ماشینی را که عملکرد شناختی همانند انسان‌ها دارد معرفی کنیم، می‌توان به این بخش اشاره کرد. در واقع در این حالت طیف گسترده ای از حوزه‌ها مانند پردازش زبان، تصویر، عملکرد محاسباتی و استدلال و غیره در این بخش نهادینه می‌شود.
Artificial Super Intelligence یا ابر (سوپر) هوش مصنوعی: اگر بخواهیم یک سطح پیشرفته‌تر از AGI یا هوش مصنوعی عمومی را درنظر بگیریم، به این حالت می‌رسیم. این مورد همان چیزی است که انسان‌ها از آن وحشت دارند. زمانی که ماشین‌ها بتوانند از انسان‌ها پیشی گرفته و به حوزه تصمیم گیری منطقی و حتی مواردی مانند ساختن هنر بهتر و ایجاد روابط عاطفی وارد شوند.

AI در مقابل هوش افزوده (IA) + تفاوت ها
تاکنون با هوش مصنوعی آشنا شدیم اما ممکن است با مفهوم جدیدی به نام Augmentation Intelligence نیز روبرو شود که به آن هوش افزوده گفته می‌شود. منظور از هوش افزوده، استفاده از فناوری اطلاعات در تقویت هوش انسانی است که اولین بار می‌توان این مفهوم را در سال‌های 1950-1960 مشاهده کرد. این نوع شاخه علمی پاسخی به آینده ترسناک هوش ماشینی است که قرار است جایگزین انسان شود. در مدل IA، این انسان‌ است که هوش خود را به کمک این فناوری ارتقا می‌دهد و هسته آن بر خود انسان بدون حذف او متمرکز است.

 

در مورد تفاوت‌های این دو می‌توان به جدول زیر اشاره کرد که عبارتند از:

هوش مصنوعی هوش افزوده
در این حالت، هوش مصنوعی جایگزین انسان‌ها شده و دقت افزایش می‌یابد. در این حالت جایگزینی در کار نیست و می‌تواند به انسان کمک کند.
این مورد جایگزین تصمیم گیری انسانی می‌شود. این مورد سبب بهبود تصمیم گیری انسان می‌شود.
ربات‌ها و اینترنت اشیا رفته رفته جایگزین انسان‌ها می‌شوند. برای وظایف سخت‌تر، ربات‌ها درنظر گرفته شده تا در کنار انسان‌ها فعالیت مشترکی داشته باشند.
برخی از کاربردهای آن را می‌توان در پشتیبانی خودکار مشتریان به خصوص در چت بات‌ها و نیز دستیاران مجازی گردش کارهای خودکار دانست. کاربردهای این جنبه از هوش مدرن در افزایش قابلیت تجزیه و تحلیل، پیش بینی فروش مواردی از این قبیل می‌باشد.


هدف از هوش ماشینی چیست؟
چرا با وجود اینکه دغدغه‌های ترسناکی از رشد هوش مصنوعی وجود دارد، همچنان این روند رو به جلو حرکت کرده و ادامه می‌یابد. در پاسخ باید گفت هدف اولیه این علم، کمک به توانایی‌های انسانی و بهبود تصمیم گیری‌های ما است که در زمینه‌های مختلف انجام می‌شود. این پاسخ از نقطه نظر فنی است. از منظر فلسفی، هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که به انسان‌ها کمک کند تا زندگی‌های معنادار و عاری از کار سخت داشته باشند. شما می‌توانید آنها را به مدیریت شبکه‌های پیچیده افراد، مسائل پر پیچ و خمی که محاسبات زیادی دارد، مدیریت شرکت‌ها و حتی دولت‌ها و ملت‌ها مشغول کنید به گونه‌ای که برای بشریت خدمت کنند.

در کل هدفی که امروز هم دنبال می‌شود، ساده سازی فرآیندها برای انسان‌ها و نیز کمک در تصمیم گیری به ما خواهد بود. این علم به عنوان اختراع نهایی انسان‌ها نیز معرفی شده است که می‌تواند از خود خلاقیت به خرج داده و ابزارها و خدمات پیشگامانه‌ای را اختراع کند.این کار می‌تواند به طور تصاعدی نحوه زندگی انسان‌ها را تغییر دهد و نزاع و نابرابری را کمتر کند. هرچند که هنوز با این واقعیت فاصله‌ای دراز وجود دارد.جوان ایرانی (irjavan.com)

در حال حاضر، هوش مصنوعی بیشتر توسط شرکت‌ها برای بهبود کارایی فرآیند، خودکارسازی وظایف سنگین، مدیریت منابع و پیش‌بینی‌های تجاری بر اساس داده‌های سخت و نه احساسات واقعی استفاده می‌شود.

 

Artificial Intelligence در کجاها استفاده شده است؟
اما کاربرد هوش مصنوعی برای انسان‌ها در کجاها تاکنون استفاده شده و می‌شود؟ هوش مصنوعی در حوزه های مختلفی استفاده می‌شود که می‌توانید از آن برای سنجش رفتار کاربر، ارائه توصیه‌هایی بر اساس داده‌های ذخیره شده و حتی حل مشکلات آنها استفاده کنید. برای مثال، باکس پیشنهاداتی که در بخش جستجوی گوگل، براساس داده‌های گذشته کاربران پیشنهاداتی را ارائه می‌کند، از این تکنولوژی استفاده کرده است.

نمونه دیگر، در شرکت نتفلیکس است که از داده‌های کاربر گذشته استفاده می‌کند تا توصیه کند کاربر چه فیلمی را می‌خواهد در آینده ببیند. این کار باعث می‌شود کاربر به پلتفرم متصل باقی بماند و زمان تماشای او بیشتر گردد. فیس بوک از داده‌های گذشته کاربران استفاده می‌کند تا به طور خودکار پیشنهادهایی برای تگ کردن دوستان شما بر اساس ویژگی های چهره در تصاویر آنها ارائه دهد. هوش مصنوعی در همه جا توسط سازمان‌های بزرگ برای ساده‌تر کردن تجربه کاربر به کار گرفته می‌شود.

همچنین ممکن است برخی از کاربردهای جدید و جذاب از هوش ماشینی را شنیده و دیده باشید که به شرح زیر می‌باشند:

برچسب گذاری تصاویر با توجه به نمونه داده‌های از قبل داده شده،
تبدیل چهره به نزدیک‌ترین کاراکترهای انسانی یا مجازی،
تبدیل متن به عکس که نمونه آن را می‌توان در midjourney مشاهده کرد،
تشخیص صدا و تغییر آن،
و غیره.
شما می‌توانید یک نمونه جذاب از ابزارهای ساخته شده با هوش مصنوعی را که ChatGPT نام دارد، در این مقاله مطالعه کرده و با آن آشنا شوید.

 

مزایای استفاده از هوش مصنوعی چیست؟
شما می‌توانید از مزیت‌های هوش مصنوعی برای ارتقا سطح و کیفیت زندگی خود استفاده کنید. شکی در این نیست که بهبود و ارتقا تکنولوژی منجر می‌شود تا بتوانید زندگی بشر را از وضع کنونی نجات دهید. این موضوع در تمام صنایع صدق می‌کند و می‌تواند حتی در بخش امنیتی نیز منجر به جلوگیری از کلاهبرداری شده و درصد ریسک چنین پسرفت‌های را کمتر کند. با این حال توجه کنید که هوش ماشینی مانند یک سکه دو رو است که جنبه خطرآفرینی نیز خواهد داشت که در ادامه به آن نیز می‌پردازیم. برخی از مزیت‌هایی که در این بخش می‌توان به آن اشاره کرد عبارتند از:

 

کاهش خطای انسانی،
کمک به اتوماسیون سازی فرآیندها که می‌تواند از انجام کارهای تکراری جلوگیری کند،
کمک به تصمیم گیری سریع‌تر که می‌تواند به درک منطقی شما کمک کند،
بهبود و ارتقای سطح خدمات پزشکی که می‌تواند به شما در زمینه درمان و تشخیص بیماری‌ها کمک کند،
بهبود تصمیم گیری منطقی که می‌تواند در فعالیت‌های مهمی که نیاز به سنجش دقیق وضعیت دارد، موثر باشد،
بهبود امنیت به ویژه در برابر کلاهبرداری‌ها، محتواهای اسپم و فیلتر کردن ویدیو‌ها و تصاویر نامناسب به صورت خودکار،
ایجاد ارتباط کارآمدتر بین سیستم‌های مختلف و مدیریت آنها،
دقیق‌تر شدن فرآیندها و محاسبات که می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید پروسه‌های مختلف کاری خود را به درستی انجام دهید. این باعث می‌شود تا وین ریت فعالیت شما افزایش یابد.
کاستن خطاهای انسانی که می‌تواند ناشی از داخل شدن احساسات باشد. در این صورت، هوش مصنوعی به خوبی قادر است از این مشکل جلوگیری کرده و ضریب موفقیت را نیز برای کارهای شما افزایش دهد.


پیش نیازهای AI چیست؟
برای کسانی که می‌خواهند در این مسیر قدم بگذارند، ممکن است یکسری پیش نیازها لازم باشد تا بتوانند عملکرد بهترید در توسعه هوش مصنوعی داشته باشند. در این رابطه برای این دسته از افراد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که به شرح زیر می‌باشند:

تسلط قوی در ریاضیات که می‌تواند شامل دروسی همچون حساب دیفرانسیل و انتگرال، آمار و احتمال باشد.
همچنین این افراد می‌بایست تجربه خوبی در زبان‌های برنامه نویسی مانند جاوا یا پایتون داشته باشند. چراکه این زبان‌ها اصول و ابزار کار شما برای پیاده سازی چنین پلتفرم‌هایی خواهند بود و هرچقدر بر آن مسلط شوید، می‌توانید به راحتی کار خود را انجام دهید.
مورد دیگری که می‌توان در این بخش بیان کرد، تسلط قوی در درک و نوشتن الگوریتم‌ها است. در این صورت می‌توانید برنامه‌ها و پروژه‌هایی که مدنظر دارید را توسط این تکنولوژی پیاده سازی کنید.
از آنجایی که این گونه مباحث و کاربردهای آن نیاز به پلن و نقشه راه دارند، لازم است پیشینه قوی در مهارت‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها داشته باشید. این مهارت می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید درک بهتر و در نتیجه خروجی مفیدی داشته باشید.
مورد دیگر از دانش و توانایی‌های تئوری، داشتن مقدار خوبی از دانش در ریاضیات گسسته است که باعث خواهد شد تا بتوانید در تحلیل و گردآوری داده‌ها، عملکرد بهتری داشته باشید.
اراده برای یادگیری زبان های یادگیری ماشینی نیز بسیار مهم است. چراکه برخی از افراد ممکن است در ابتدا از کدنویسی‌ها و تحلیل‌های خسته کننده آن زده شده و دیگر آن را قطع کنند. این در حالی است که شما باید اراده و علاقه خود را با طی کردن و ساپورت توسط یک سری آموزش مناسب حفظ کنید.

 

تاریخچه هوش مصنوعی چیست؟
آشنایی اجمالی از تاریخچه هوش مصنوعی نیز می‌تواند با شما کمک کند تا بتوانید درک خوبی از این علم داشته باشید. شاید جالب باشد بدانید که اصطلاح و موضوع هوش مصنوعی بسیار قدیمی‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. این فناوری از سال 1965 و اولین بار توسط فردی به نام ماروین مینسکی در کالج دارتموث مطرح شد. اگر بخواهیم چند مقطع از تاریخچه این فناوری را در بخش زیر بیان کنیم، می‌توان گفت:

سال 1943: فردی به نام وارن مک کالوچ و والتر پیتس مقاله‌ای با عنوان حساب منطقی ایده‌های ماندگار در فعالیت عصبی را منتشر کردد که اولین کار در مورد هوش مصنوعی (AI) در سال 1943 بود. در این فعالیت، ایشان یک مدل نورون مصنوعی را درنظر گرفته بودند.
سال 1950: آلن تورینگ، ریاضیدان انگلیسی، محتوایی با عنوان “ماشین‌های محاسباتی و هوش” را منتشر کرد که در آن آزمایشی را برای تعیین اینکه آیا یک ماشین توانایی نشان دادن رفتار انسانی را دارد یا نه پیشنهاد نمود. این آزمون معروف به آزمون تورین است. جالب است بدانید که در همان سال، ماروین مینسکی و دین ادموندز، فارغ التحصیلان دانشگاه هاروارد، اولین کامپیوتر شبکه عصبی به نام SNARC را ساختند.
سال‌های 1974 تا 1980: این دوره را می‌توان اولین دوره زمستانی هوش مصنوعی دانست که در آن بسیاری از دانشمندان نتوانستند تحقیقات خود را به بهترین حالت ممکن ادامه دهند. این موضوع به دلیل بودجه کم دولت‌ها در این بخش رخ داد که باعث شد تا علاقه به این مباحث کمتر شود. البته در سال 1980 این تکنولوژی با قدرت دوباره بازگشت.
سال 1997: شاید بتوان این سال را یک نقطه غافلگیر کننده دانست که در آن کامپیوتر IBM Deep Blue قهرمان آن زمان شطرنج جهان، گری کاسپاروف را شکست داد و اولین ماشینی شد که یک قهرمان شطرنج جهان را شکست داد.
سال 2005: ارتش آمریکا سرمایه گذاری روی ربات های خودمختار مانند “Big Dog” از Boston Dynamics و “PackBot” iRobot را آغاز کرد.
سال 2020: در این سال، هوش مصنوعی به کمک پزشکان آمد تا درمان کووید 19 را تسهیل کند و الگوریتم LinearFold AI توسط بایدو در اختیار تیم‌های علمی و پزشکی قرار گرفت.


کاربرد هوش مصنوعی در زندگی شخصی چیست؟
اگر بخواهیم برخی از کاربردهای هوش مصنوعی را در زندگی شخصی عنوان کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

خرید آنلاین: هوش مصنوعی می‌تواند در خرید‌های آنلاین جهت ارائه توصیه‌های شخصی استفاده شود که این کار از طریق سابقه جستجو و خریدهای قبلی آنها ارائه خواهد شد.
دستیارهای شخصی دیجیتال: گوشی‌های هوشمند از این تکنولوژی می‌توانند برای ارائه خدمات شخصی استفاده کنند. در این حالت به سوالات پاسخ داده می‌شود و به کاربران کمک خواهد شد تا کارهای روزمره خود را با دردسر کمتری انجام دهند.
ترجمه ماشینی: این نوع فناوری قادر است در ترجمه زبان، تشخیص زبان و زیرنویس‌ها به کار گرفته شود و درک زبان‌های دیگر را راحت‌تر کند.
امنیت سایبری: سیستم‌های هوش مصنوعی می‌توانند به شناسایی و مبارزه با حملات سایبری بر اساس شناخت الگوها و عقب‌نشینی حملات کمک کنند.
هوش مصنوعی در برابر کووید-19: استفاده از این فناوری قادر است برای شناسایی شیوع، پردازش داده‌ها و بررسی ادعاهای مراقبت‌های بهداشتی و ردیابی شیوع بیماری به کار گرفته شود.

 

کاربرد هوش مصنوعی در صنایع مختلف چیست؟
پتانسیل و ظرفیت هوش مصنوعی محدود به یک مکان یا صنعت خاص نیست و می‌توانید از آن برای صنایع مختلف استفاده کنید. در این حالت می‌توان به موارد زیر اشاره نمود که عبارتند از:

بخش سلامت
مدیریت: شما می‌توانید از هوش مصنوعی برای کاهش خطاهای انسانی استفاده کنید.
ارائه درمان از راه دور: شما می‌توانید در حالتی که موقعیت غیراورژانسی است، از هوش ماشینی برای ارائه علائم، تجزیه و تحلیل آن و نیز ارزیابی وضعیت سلامت خود استفاده کنید.
تشخیص کمکی: این فناوری می‌توند به شما کمک کند تا بتوانید از طریق بینایی کامپیوتری و شبکه‌های عصبی کانولوشن، اسکن‌های MRI را بررسی کرده، تومورها و سایر مشکلات را با دقت بیشتر و خطای کمتری تشخیص دهید.
همچنین از دیگر کاربردها می‌توان به جراحی، نظارت و مواردی از این قبیل در این بخش اشاره کرد.

 

بخش تجارت الکترونیک
فیلتر کردن: شما می‌توانید از هوش‌های مصنوعی برای حذف حجم پیام‌های نامربوط و اسپم استفاده کنید.
بهینه سازی جستجو: شما می‌توانید از این فناوری برای بهینه‌تر کردن هزاران پارامتر در نتایج جستجو استفاده کنید.
زنجیره تامین: هوش مصنوعی برای پیش‌بینی تقاضا برای محصولات مختلف در بازه‌های زمانی مختلف قابل استفاده است تا بتوانند کالاهای خود را برای پاسخگویی به تقاضا مدیریت کنند.


بخش منابع انسانی
همچنین در این بخش نیز از فناوری هوش مصنوعی برای موارد زیر استفاده می‌شود:

فرهنگ کاری: هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده‌های کارمندان و قرار دادن آنها در تیم‌های مناسب، اختصاص پروژه‌ها بر اساس شایستگی‌هایشان، جمع‌آوری بازخورد در مورد محل کار و و نیز می تواند برای تشخیص اینکه کدام یک از آنها برای خارج شدن از شرکت تلاش می کند، به کار می رود.
استخدام: یکی از قابلیت‌های جذاب در فناوری هوش ماشینی به کمک NLP آن است که با NLP، هوش مصنوعی می‌تواند هزاران CV را در عرض چند ثانیه مرور کند و از مناسب بودن یا نبودن آنها اطمینان حاصل کند. این یک مزیت بسیار مهم است. چراکه از هرگونه خطا یا سوگیری انسانی عاری بوده و به طور قابل توجهی مدت زمان دوره‌های استخدام را کاهش می‌دهد.


پرسش و پاسخ های متداول
در انتها برخی از پرسش‌های متداول در این بخش را با هم مرور می‌کنیم که عبارتند از:

هوش مصنوعی در کجا استفاده می‌شود؟
شما می‌توانید از این فناوری در سراسر صنایع و در کشورهای مختلف استفاده کنید. برخی از این صنایع عبارتند از: تجارت الکترونیک، خرده فروشی، امنیت و نظارت، تجزیه و تحلیل ورزشی، ساخت و تولید، خودرو و غیره.

 

AI چگونه در زندگی به ما کمک خواهد کرد؟
شما می‌توانید به کمک ای فناوری، امکان تسهیل شرایط زندگی خود را داشته باشید. به عنوان مثال می‌توان به ساخت دستیار های دیجیتالی مجازی اشاره کرد که همانند الکسا و سیری در دنیا ما حضور داشته و حتی برای کوچکترین نیازهایمان نیز با ما تعامل کرده و آنها را برطرف می‌کنند.

 

آیا الکسا و سیری AI هستند؟
بله، الکسا یک هوش مصنوعی است که اکنون جایگاهی در اکثر خانه‌های مدرن دارد. همچنین سیری نیز یک نوع وسیله ساخته شده با این فناوری است که از فناوری پیشرفته‌تر ماشین لرنینگ استفاده می نماید.

چرا به AI نیاز داریم؟
هوش مصنوعی می تواند فرآیندها را سریع‌تر و دقیق‌تر نماید. برنامه‌های کاربردی بسیار مهمی نیز دارد از جمله شناسایی و پیش‌بینی تراکنش‌های جعلی، امتیازدهی سریع‌تر و دقیق‌تر، خودکارسازی شیوه‌های مدیریت داده به صورت دستی. هوش مصنوعی فرآیندهای موجود را در صنایع و برنامه‌های کاربردی بهبود می‌بخشد و همچنین به توسعه راه‌حل‌های جدید برای مشکلاتی کمک می‌کند که پرداختن به آنها به صورت دستی بسیار سخت یا طافت فرسا می‌باشد.

 

هوش مصنوعی چیست؟ مروری اجمالی بر فناوری AI



:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
ن : مجله زندگی
ت : پنج شنبه 20 بهمن 1401
.

متن آهنگ بکش روتو امشب هوا سرده آخه مهدی جهانی

بِکِــــــــش♩♪ روتو امــــــــشب هوا سَرد????ه آخه

یکی توی♩♪ خوابــــــــش موهـــــاتو ????میبافه

خدارو چه دیـــــــــدی ♩♪شاید جــــــــاده ????باشه

میـــــــــای سمت خونــــــــه حالم♩♪ رو ????به راه شه

هنوزم همونی همونـــــــــــقدر♩♪ قشنگ

هنوزم همـــــــوـنقدر ????دلم میشه♩♪ تنگ

واســــــــت???? گل خریدم شاید♩♪ اومدی

مثـــــــل???? اون قدیمـــــــــا که ♩♪زنگ میزدی

از این راه دورم دلــــــم پیشــــــــته

سنگ صــــــــبورم دلم پیشته

با ایــــــنکه ????جلو چشم این آدما???? شکـــــــــسته ????غرورم دلــــــــم پیشته

از این راه دورم???? دلم پیشــــــــته سنگ???? صبورم دلم پیـــــــــشته

با اینــــــکه جلو چشــــــــم این آدما ????شکــــــــــسته غرورم دلم???? پیــــــشته

 

آهنگ جدید مهدی جهانی به نام «بکش روتو امشب هوا سرده آخه»

 



:: بازدید از این مطلب : 771
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
ن : مجله زندگی
ت : شنبه 15 بهمن 1401
.

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی